This week’s excellent report from the National Golf Foundation includes a study of anticipated changes to the spending habits by avid golfers in the second half of 2020. Core golfers represent approximately 7 million of America’s 26 million golfers and they are the ones that travel the most to play golf. 500 core golfers were interviewed in this study.

The research looked at what percentage of core golfers are expecting to spend less on various goods and activities than they would normally. It is interesting to see where Vacation/Leisure Travel lies on this spectrum:

  • 62% expected to spend less on Luxury Goods
  • 37% expected to spend less on Vacation/Leisure Travel
  • 30% expected to spend less on Dining Out
  • 27% expected to spend less on Golf

Running alongside this is the knowledge that many USA golfers who had booked a golf vacation to travel between March and August 2020 have already postponed their trip until this autumn or next year.

By Giovanni Malcotti

Con una solida formazione umanistica, ma guidato da un approccio data-driven e da una continua ricerca dell’innovazione, da oltre 25 anni opero nel settore dell'hospitality, con un focus specifico nel golf. In questo ambito, mi è stata riconosciuta una competenza approfondita, una leadership visionaria e una spinta innovativa che hanno contribuito a ridefinire il panorama del golf italiano. Ho promosso con determinazione l'adozione di strategie gestionali avanzate e l'integrazione di strumenti tecnologici all'avanguardia, consapevole delle immense potenzialità inespresse dei golf club italiani sotto il profilo economico, gestionale e commerciale. La mia attività pionieristica si è distinta in particolare per l'introduzione di sistemi di booking avanzati, di revenue management e di CRM, strumenti che hanno trasformato la gestione operativa dei club e aperto nuove opportunità di crescita e ottimizzazione dei ricavi. La mia missione è sempre stata quella di coniugare tradizione e innovazione, valorizzando le eccellenze del settore e creando modelli di gestione capaci di affrontare le sfide del mercato con visione strategica e soluzioni tecnologiche all’avanguardia.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *